Fyrlathon!!!

Igår var det en riktigt trevlig dag......först åkte jag och min gube in till min syster och hennes man och därifrån gick vi ner till hamnen med fullpackade ryggsäckar ner till hamnen.....
då vi skulle åka iväg med båt till Sjötorp.....och därifrån åka cykel till Töreboda....blåst bra gjorde det och höga vågor gick det....
 
 
 
 
Eva är på toppenhumör.......
 
r
 
Karlsholme....
 
 
Strandtjejen Eva....
 
 
Snart börjar båtresan men Eva är ju den som verkar mest gladast...
 
 
som sagt de andra verkar inte särskilt roande....
 
 
.nu har dom lossat repen så nu drar vi iväg...
 
 
nu drar vi..
 
 
Felicia är redo....
 
 
något på båten jag inte vet vad det är...
 
 
 
en del av hamnen...
 
 
nu drar vi framåt...
 
 
en liten segelbåt....
 
 
och blåser gör det....
 
 
och lite moln på himlen är det...
 
vy mot  Mariestad....
 
 
det blåser kan man säga...
 
 
 
min bästa fina syster....
 
 
och här är ett egokort...
 
 
vattnet...
 
 
vi närmar oss Torsöbron...
 
 
det kommer en traktor med vagn på brona....
 
 
 
 
nu åker vi under bron snart...
 
 
 
och där har vi passerat...
 
 
ser lite ut som ett ufotefat....
 
 
vajande flaggor....
 
 
fören igen...
 
 
 
inne i kabyssen...tror jag det heter....
 
här gungade det rejält....men var riktigt roligt....
 
 
nästan i Sjötorp....
 
 
nu lägger vi till....
 
 
 
här är båten vi åkte med....
 
 
nu blir det picnic i det gröna....
 
 
Skål på er....
 
 
och vi sitter intill den gamla midsommarstången...
 
 
Sjötorps pensionat....
 
 
nu bär det iväg på cyklarna....
 
 
Rogstorp....
 
 
två simmande änder....
 
på väg....
 
lite växter...
 
 
Eva på spåret...
 
 
Lyrestad....
 
 
vid kanalbanken....
 
 
konstverk på Kaptenskans toa....
 
 
tog en glass på Kaptenskan....
 
 
samma glass vid vattnet...
.
en mås....
 
 
på väg att lyfta...
 
 
lyfter med kexet....
 
 
 
glitter....
 
 
kossor vid kanalen,,,
 
Norrkvarn....
 
 
så här långt har vi kvar nu...
 
 
på väg igen...
 
 
kanalvy...
 
 
Godhögen....
 
 
 
slussen..påfyllning av vattnet....
 
nu är vi i Hajstorp fikapaus...
 
 
 Vid kanalen i Hajstorp...
 
 
nu är mina blå med igen,....
 
 
glasstime....
 
 
och drickatime...
 
 
en and simmar åt ett håll...
 
och sedan åt andra hållet...
 
 
och sen tog den mod till sej och hoppade upp...
 
 
 
några mera änder....
 
 
bilden tagen upp och ned....
 
 
anden igen...
 
 
 
kollar om det finns ngt att äta...
 
 
kom riktigt nära....
 
 
Levsäng....
 
 
 
Gastorp och nu har vi snart nått målet....
 
 
livbojar har dom utmed kanalen ifall ngn druttar i....
 
 
Det har varit en riktigt trevlig Semesterdag i SommarSverige....
och trevligt Sällskap hade jag mycket Skratt blev det...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina J

Vilken härlig dag, ni ser ut att ha haft! Fina kort du tagit ok!!!

2013-07-21 @ 12:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0