Igår var det 70 tal !!!

Var fantastiskt roligt igårkväll när kören jag är med i hade 70-talsshow....
med många fina låtar....  och ni solister var ju underbara.....
Så härligt  med alla dessa glada människor.....och Alla var så fina i sina utstyrslar ....
Har tagit kort på en del ...nu har jag ju inte frågat alla om dom ville vara med på bild men Ni var ju så fina så jag kunde ju bara inte låta bli att visa...och hoppas att ingen är emot detta...
Denna bild har inte jag tagit men här syns det ju hur många ser ut.....
 
Discolight....mycket disco var det på den tiden och jag bara älskade det....
 
 
Volang skulle det vara på det mesta....och långa klänningar....
 
 
Fina färgglada tjejer....
 
 
Orange var väldigt inne på 70-talet.....gröna träskor....
 
 
Stora glasögon som har varit modernt några ggr sedan 70-talet....och snygga kläder....
 
 
Såå fina färger....
 
 
Häftig tjej.....
 
 
Typiskt 70-tals mönster...
 
 
Ser ni peacemärket runt halsen....den symbolen var väldigt inne då....
 
 
En glad 70-talstjej i gult.....
 
 
Typiskt 70-tals mönster för den tiden...Hon som har på sej den rosa har sytt sin klänning
och även kilarna i byxerna nedan...Ja tänk om man kunde sy en sådan blåsa,görfin....
 
 
Här övas det....
 
 
70-talsstuk....Glad pose`´...
 
 
Allt går i stil....
 
 
Vacker ring i lila....
 
 
 
Snygga kilar.....var ju himla modernt på 70-talet....skorna syns dåligt men är ju svarta platåskor....
 
 
Kan någon den här låten....
 
 
Här övas det innan det blir upp på scenen....
 
 
En gammal slagdänga....
 
 
Lite Egobilder.....
 
 
 
 
 
Snygg ring jag hade på mej.....med röd pärla....
 
 
Och stora guldfärgade örhängen......
 
 
Och snygga lila stövlar hade jag på mej ....väldigt lång blev jag och lite ont i fötterna fick jag allt......
men whatever det var ju bara för en kväll....
 
 
 
Och det rökades på 70talet me och det askades stup ikvarten...
 
 
Färgglad termos man kunde ha med ut på picnickarna.... en orange virkad duk vore väl något att ha i sin ägo.....
 
 
Alltihop tillsammans....plus den oranga vasen med en illgul solrosblomma i...och lampa i plast...
typiskt vardagsrum på den tiden....
 
 
Gamla goa låtar...Gammaldagsmusik....
 
 
Gammaldags bandspelare om man ser till dagens.....tekniken har ju gått framåt....
och den keramikbruna vasen med oranget fat...väldigt dystert....
 
 
Den uråldriga bandspelaren....
 
 
och dess tryckknappar....
 
 
En årsbok sedan 79....då var jag blott 18 ....
 
 
men det var en helt oförglömlig kväll...superduperroligt var det......och ett jättestort Tack Maria och Therese för utlåningen av attiraljerna man hade på sej....Kramiz till er Alla....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0