På tur med dressinen!!!

Idag har vi varit på tur med en dressin .....
Vi har säkert cyklat c:a 4 mil jag och Stickan i det underbara vädret.....
och den fina naturen intill Gullspångsälva....
 
 
som sagt väder har det varit hela dagen....
 
 
här är vi intill älva....
 
 
 
så här fina blommor finns det utmed rälsen,...undrar vad dom heter....
 
 
 
Och bommar fanns ju som man fick hoppa av och öppna ,kändes nästan lite som grindslantpojken ,men nu finns det ju knappt några mynt kvar så det lär väl bli kortvakt i stället.....
 
 
Bränningen, här några hundra meter in i skogen finns en kolerakyrkogård...
 
 
på väg in till kyrkogården....
 
här är den omgärdad av stenar....sägs att det skulle vara vackert men det tyckte inte jag....
 
 
 
 
på spår  igen....
 finns lite får utmed rälsen....
 
 
Midskog....
 
 
här är det paus mitt ute i skogen....tonfisksallad gottigott....
 
 
dressinen vi åker på...
 
 
Stickan på dressinen...
 
 
 
 
och toa mitt i skogen....
 
 
och Hjärtutsikt....
 
 
nu går det undan igen på spåret...
 
 
nu är min blåa foppa med igen...
 
 
 
Siggarud....
 
 
renlava fanns det gott om...tror dom heter så...
 
 
nu var det dax förr fika vid en badplats....
 
 
 
 
Blommorna i min lilla plastbit....
 
 
 
 
 
en glass måste man ha när man varit ute med dressin i några timmar....
 
och lite dricka...
 
 
och en pizza fick det bli i Otterbäcken
 
 
mina solglasögon...
 
 
Har varit en trevliger dag på räls och i solen...
Nu är klockan så där mycket igen.....så en får la snart gå och lägga sej....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0