Kikärtsbullar!!!

Häromdagen hade jag Kikärtsbullar till middag och det var sååå himla gott
så jag skriver ut receptet här......man ska ha ris och Turkisk youghurt med gurka i och kidneybönor
, gottigott....
 
Ingredienserna är .
3 dl kikärter (köp färdiga eller koka själv)
2 vitlöksklyftor 
1 msk citronsaft
1/2 tsk malen spiskummin
1/2 till 1 dl hackad persilja
1/2 dl c:a finhackad färsk koriander
1/2 tsk salt.peppar
2 msk vetemjöl
olivolja
tillagningstid:30 min
sätt ugnen på 225 grader
Häll av vätskan om du använder färdiga kikärter, skölj väl
Kör kikärterna och vitlöksklyftorna till mos i en matberedare 
tillsätt citron,persilja,koriander och kryddor 
och till sist mjölet
Forma smeten till bollar och lägg i en ugnsfast form smord med rikligt med olivolja.
Stek bullarna i 20-25 min vänd på dom efter halva tiden.
 
Lycka till!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0