Gyllengården!!

Jag och min syster har varit på det vackra Österlen......
Jag har tagit såå mycket bilder så det får bli etapper jag sätter ut bilder...
men jag börjar med Gyllengården det finaste stället jag någonsin bott på när jag varit på semester...och underbara trevliga människor som hade det här stället....kan verkligen rekommenderas.....
och ni vet ju sedan förut att Österlen är ju mitt smultronställe .....
 
 
 
Rummet vi hade hette detta.....
 
 
 
Här kommer gårdens lilla misse...Sotis.....
 
 
Min syster har ju fyllt jämt så då stod den här överaskningen i kylskåpet....
 
 
Fönster ut mot de öppna fälten.....
 
 
En dam som hänger i trädet....
 
 
Är ju så underbart det här landskapet....
 
 
 
 
 
Morgondrinken.....
 
 
Fönster ut mot sädesfält..och sittplats utanför....
 
 
Här på bänken kan man sitta i lugn och ro....
 
 
Fönster i Splendid...där vi bodde....
 
 
Sittplats på baksidan....
 
 
Hjärtan i fönstret....
 
 
Toafönstret....
 
 
Utsikt från sovrummet....
 
 
Ett fönster till i Splendid....
 
 
Mysigt med ljus....nu när det börjar mörkna tidigt ute.....
 
 
Lite läsning....
 
 
I mellanrummet ...som man såg från loftet i Splendid.....
 
 
På loftet....
 
 
 
 
En tunna som vattnet kan rinna undan i...på innergården.....
 
 
Är man trötter kan man sitta här....
 
 
Blomsterprakt vid uteplatsen mot fälten.....
 
 
 
Fönster utifrån...intill Splendid....
 
 
En vacker blomma....
 
 
en Björnbärsbuske...som snart är mogen att smaka på.....
 
 
Fantastiska rosor överallt.....
 
 
 
 
Gula och rosa blommor sköna.....
 
 
 
Ett vackert träd.....
 
 
Vallmon som jag älskar....men den börjar snart ge sej....
 
 
Rosor i skymning.....
 
 
Ett slags träd jag ej känner till....
 
 
 En rosa blomma...
 
 
 
 
En vit ros....
 
 
Rosa blomma jag ej vet vad den heter.....
 
 
Gul ros....
 
 
 
Fjärilsutsmyckning....
 
 
Ett annat smycke....
 
 
Flugor finns det gott om i år.....
 
 
 
Hängprydnad på innergården.....
 
 
Finns mycket fina utsmyckningsgrejer.....
 
 
 
Rosa blomman igen....
 
 
 
Laxros....
 
 
Rosor i den runda rabatten på innergården.....
 
 
 
 
 
 
 
Den berömda solnedgången...man bara kan se här....
 
 
 
 
 
 
 
 
Vacker tavla i sovrummet....
 
 
Utsmyckning på byrå....
 
 
En vakande Ängel...i sovrummet.....
 
 
En till....
 
 
I sovrummet....
 
 
 
Matan i sovrummet.....
 
 
Rosprydnad...
 
 
Ljusprydnad....
 
 
 
På innergården...där var det lugnt och skönt.....
 
 
Spegel på väggen där....
 
 
Prydnadstallrik....
 
 
Den här Välkomnade oss....
 
 
Gröna blommor....
 
 
 
LIla blommor....
 
 
Hemtrevligt med Pelargoner....och andra blommor....
 
 
Öppna fälten....
 
 
 
Innergården en ljummen kväll.....
 
 
Från framsidan.....
 
 
Ett rinnande vattenlejon.....
 
 
Ochså en ljummen sommarkväll....
 
 
Utanför sovrumsfönstret....
 
 
I mellanrummet....
 
 
 
En glad gubbe....
 
 
Den röda pelargonen...
 
 
Innergården dagtid....
 
 
 
Dom vackra rosorna en ljummen sommarkväll....
 
 
Några gröna blad...
 
 
Min goda Måbradrink....
 
 
Fönstret i Allrummet....ut mot fälten....
 
 
Den flygande damen.....
 
 
Fönster i Splendid...
 
 
Den röda rosen i Allrummet....
 
 
Den goda frukosten....med den superba hemmagjorda hallonsylten.....
 
 
Sotis .....
 
 
Rosorna....
 
Kvällsgott....
 
 
 
Hängprydnad....
 
 
Inifrån Splendid....
 
 
Innergården....
 
 
Några smultron i Augusti....
 
 
Rosorna börjar tappa blad....
 
 
Blandat väder.....
 
 
En lila blomma....
 
 
Solnedgång .....
 
 
Inifrån Allrummet ut mot sittplatsen...
 
 
Måbradrinken i solskenet....
 
 
Blandat med solnedgången....
 
 
 
 
 
I mellanrummet.....
 
 
Mera rosor....
 
 
Från loftet i Splendid.....
 
 
Frukostbordet i Allrummet,...lite suddigt men...himla god frukost....
 
I mellanrummet....
 
 
Fortsättning följer på resan.....hoppas ni orkade se alla bilderna....Ha det gott nu Alla...Gonatt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0