Skinkrulle med bacon! !!

Och krispig  tofu till mej. ....
 
2 paket tofu...blanda med 1dl polenta i en ugnsform. .ringla över lite olja. ..in i ugnen. .ca 15min...vänd efter  halva tiden. ...
 
 
 
Bananschalottenlök skivas...4 vitlöksklyftor tunna skivor. ..1 tsk ingefära. ..
 
 
 
Smält smör i en stekpanna..häll i Bananschalottenlöken..vitlöken ingefäran. ..tillsammans  med 1 tsk chiliflakes. ...stek på låg värme 10  till 15 min....
 
 
Skala rättika och skär i grova tärningar  ...koka några minuter. ..
 
 
 
Tillsätt21/2 dl vatten, 2 skivor socker 4msk japansk soja..2 msk Kinesisk soja...1/2 tsk svartpeppar och en pressad saft av lime...koka 1-2 min. ...
Häll i tofun  i stekpannan. ..strö över salladslöken. ...
 
 
 
 
 
Skinkisar....med rosmarin och stekta bacon..
 
Krydda med rosmarin svartpeppar  och salt. ...
Bryn köttet  i omgångar. ...lägg köttet åt sidan. ...
 
 
 
 
 
Pressa 2 vitlöksklyftor. ...Vispa ner 1 msk vetemjöl...2 msk senap...1 msk vitvinsvinäger. ...1dl vatten  2 dl mjölk..1dl dl vispgrädde. ..låt sjuda 2-3 min......Lägg ner det stekta köttet.... broccoli  ....och tomater i såsen...låt sjuda 4-5 min. ...strö bacon och hackad timjan över...
 
 
 
 
 
 
 
 
Servera ris till båda rätterna...
 
 
Supergott iallafall den vegetariska. ..vet inte hur köttet smakade ...men efter vad sonen och mannen säger så var det godkänt.☺ ...
 

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Gott!

2015-03-09 @ 15:15:50
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0