Goförmiddag!!!!

Alla vänner....Igår tog min lilla Mamma min gube och jag....en tripp till mammas barndomstrakter....det är så fint på landet med Alla öppna fält där säden nu är mogen....Broby heter stället..och där har dom ett påLandetCafe med underbart gott nybakt bröd tillsammans med Goa kakor....allt hembakt.... ...förut har det varit en gammal skola....där min mamma gick i småskolan....Till skolan fanns det två utedass som nu blivit ett museum med gamla grejer.....Finns lite historik att läsa på Cafee't där och en gästbok man kan skriva i.....Idas Cafe'....Intill Caféet ligger Broby kapell där Mamma och Pappa gifte sej 1960....Mamma bodde inte så långt därifrån när hon var liten.......så efteråt åkte vi vidare förbi där hon växte upp och fortsatte på de små grusvägarna .....förbi där min mormor och morfar bodde...där jag tillbringat många somrar.....
Det här öppna landskapet liknar till viss del Österlen...tror att det är därför jag fastnat för just det landskapet....min plats på jorden.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0