Ett!

År har gått sedan jag gjorde ett val som jag inte hade en tanke på för 10 år sedan...Jag har alltid haft drömmen att flytta till Österlen och havet sedan första gången jag var där för drygt 25 År sedan...Nu bor jag 9 km ifrån Österlen och fem minuter till havet så det är helt underbart....Det är inte bara på östra sidan det är vackert utan hela Skåne har sin charm...
Iallafall första Juli 2019 började jag mitt jobb i hemtjänsten i Ystad och fick för första gången prova på att susa omkring på en elcykel....Gatunamnen ,brukarna ,personalen och skånskan var nytt för mej men nu efter ett år förstår jag mej på skånskan litegrann iallafall...
Inte lätt för skåningarna heller att förstå min västgötska😉.....
Men jag ångrar inte mitt val ...har ju bytt till ny miljö,träffat nya människor fått nya möjligheter nya vänner vilket jag inte gjort om jag bott kvar i Västergötland...Något jag saknar är mina älskade barn och barnbarn annan släkt och vänner men dom bor ju inom Sverige så det finns bil telefon och Messenger...så Aldrig fel att följa sin dröm och ta chanser och göra utmaningar i livet ....
Det händer ju mycket på ett år men just nu är vi ju alla inne i en förfärlig pandemi sedan i början av januari ..och vi hoppas ju alla att det hemska viruset snart blåser bort och upp i det blå....
Håll i håll ut.....
Trots  pandemin i världen är jag såå glad att jag följde mitt ❤....och flyttade till Skåne❤
Blandade bilder både från
Skåne och Västergötland....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vad många bilder det 😊.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0