Ystads!

 
Frivilliga Bärgningskår är ngt särskilt här iYstad. De brukar här på Stortorget varje år spola på dom som vill med sina brandsprutor....Det finns en historia bakom ...Ni får googla på varför dom gör detta...Iallafall var det 182andra året dom gjorde detta....Fick mej en dusch men det var ganska skönt i det soliga vädret...Det var glädje där på torget...
Innan tillställningen började så tog jag en islatte på Espressohouse...
Efteråt när jag gick hemåt tittade jag in i krukmakeriet strax intill Stortorget ...
Har alltid stått på min lista att få prova på att dreja...
Men det får dröja tills armen blir bättre....
Önskar er Alla  en finfin kväll 🥰😊...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0